Kreatifler Direktörler Kırmızı Ödülleri için boyandı

2003 yılından bu yana düzenlenen Kırmızı Ödülleri‘nin reklam kampanyasının ana konusu matbaa ve baskının temel renkleri “CMYK”.

“Basına Renk Katanlar” söylemi ile yaratıcılığa önem veren, reklamverenlerin iş hedeflerine hizmet eden reklamlar yapan; reklamın etkinliği ve verimini artırmakta yaratıcılığı kullanan kreatifler kastediliyor.

Bu yıl Filli Boya ana sponsorluğu ve Mikatur sponsorluğunda gerçekleşecek olan Kırmızı, 12 yıllık geçmişinde birçok kez sektörden gerçek insanları dahil eden kampanyalar yaptı. Sektörle, sektör profesyonelleri ile birlikte var olduğunun bilincinde olan Kırmızı, bu bilincin yansıması olarak, kampanyalarında gerçek reklamcılara yer veriyor.

700x414pxKIRMIZI-02

Başlarından aşağıya, kollarına CMYK renklerinde zararsız gıda boyaları dökülen kreatifler, çekim boyunca eğlenceli anlar yaşadılar.

İki gün süren çekimlere, Ayşe Bali, Can Faga, Engin Kafadar, Gökhan Erol, İlkay Gürpınar, Kerem Kanık, Kerem Özkut , Tuğbay Bilbay gibi Türkiye’nin en önemli reklam ajanslarının executive kreatif direktörleri katıldı.

Kreatifler, kampanya ile ilgili düşüncelerini ve çekimler sırasında neler yaşadıklarını anlattılar;

Ayse Bali / Rafineri

Ayşe-Bali-610x610Poster değeri açısından belki de bugüne kadar yapılmış en çarpıcı Kırmızı kampanyası. Sektör yaratıcılarının belli bir mesafeden görmeye alışkın oldukları isimlerin mesafesini sıfırlıyor. Görselin söz karşısında yenik düştüğü günümüz  Türk reklamcılığında, bir fikrin hiç söz olmadan da işleyebileceğini kanıtlıyor. Bir art direktör olarak, sanat yönetimi açısından ilham verici bu işin parçası olmaktan gurur duydum. Çekim sırasında litrelerce cyan ve magenta’nın kulak deliklerimi tamamen terk etmesi ertesi günü buldu. Fakat bu kadarcık zorluk, işi postla ve ilustrasyonla çözmeye çalışmak yerine, hiç üşenmeyip boya akıtan düzenekler üretmek, boyanın kıvamı için sayısız deneme yapmakla kıyaslandığında nedir ki?

Engin Kafadar / Geometry Global

Engin-Kafadar-610x610“Basına renk katanlar “… Geceyi, gündüz yaptık uzun yıllar… Esasında her gün ilk günkü heyecan ile başlar… Hızlı geçer zaman iletişim dünyasında… Tecrübe konuşur ama geçmiş deneyimlerin yerine bugün bulduğunuz, bugün yayınlanan ilanlar yer alır hayatımızda… İlanın artık yerini başka mecralara bıraktığı bir dünya olduğu söylenir… Günün sonunda son bulduğunuz fikir kadar renk katarsınız hayata… Hayatınıza… Eğer iletişim sektöründe yaşıyorsanız.

Kampanyanın kişileri ön plana çıkarmadan basına verilen değeri, bir basın ilanı için nasıl kafa yorulduğuna doğru örnek olduğunu düşünüyorum. Çekim sırasında boyanın tadına baktığım… CMYK değerlerini bu kadar iyi hissettiğim bir zamanı yaşamadım… Deneysel bir çalışmanın bu kadar başarılı olacağını emek harcayan kişilerin profesyonelliği ile paralel oldu.

Gökhan Erol / Medina Turgul DDB

Kırmızı’nın bu yıl yaptığı kampanya oldukça ilginç. “Basına renk katanların başına renk katılması” olarak özetleyebilirim. Bizler basına ne kadar renk katıyorsak, basın da bizim hayatımıza en az o kadar renk katıyor. Bu fikir de bunu oldukça iyi özetliyor. Çekimler çok eğlenceli ve çok zordu. Beni boyalardan koruması için üzerime giydiğim tulumu pek iyi giyememiş olsam gerek, sadece başıma değil, tüm vücuduma renk katıldığını söyleyebilirim.

Kerem Kanık / Titrifikir

Kerem-Kanık-610x610Bizim meslek için eş dost hep şöyle der, “ah çok eğlenceli”.

Çünkü buzdağının görünen kısmı, yani reklam filmleri bu mesleğin en eğlenceli yeri.  Ama işin aslı tabi öyle değil. Kamera arkası, kameranın önüne göre daha zor. Sektör profesyonellerinin kamera önüne geçiyor olması Kırmızı’nın DNA’sında var. Ben bu seneki konsepti çok eğlenceli buldum. Ancak şunu söyleyebilirim ki, kameranın arkasında olmak, galiba daha kolaymış. Çekimle ilgili valla başımıza neler geleceğini bana telefonda söylediklerinde, ilk olarak aklıma sakallarım geldi. Acaba o boya sakallardan çıkar mı? Çıkmazsa rengarenk bi sakal bende nasıl durur? Hayır sakal artık reklamcı olmanın birinci kuralı olduğu için, kesmek zorunda kalma ihtimali oldukça korkutucuydu. Neyse ki böyle bir sorun yaşamadık. Üstelik, boyanın güzel bir tadı bile vardı. Artık boya da yemedik demeyiz!

Kerem Özkut / Concept

Kerem-Özkut-610x610Kırmızı yıllar içinde sektör profesyonelleriyle bir arada var olan, güçlenen, gelişen bir yapı haline dönüştü. Bu nedenle bu kampanyanın da Kırmızı’nın DNA’sına uygun olduğunu, bir yandan da çarpıcı olmayı başardığını düşünüyorum.

Eğlenceli ve de doyurucu bir çekim oldu. Çekim süresince bol bol boya yedim. Hayatımın sonuna kadar içinde gıda boyası olan herhangi bir yiyecek tüketmeme gerek kalmadı sanıyorum.

TBWA CCO İlkay Gürpınar ; “Sonucun tam olarak ne olacağını bilmeden, sadece akıllarımızda bir görüntüyle yola çıkmıştık”

Kampanya fikrinin hikayesini ve çekim sürecini anlatan TBWA CCO İlkay Gürpınar  “Kampanyanın kalbinde fikir olarak basın ilanının olmasını istedik. Mecra olarak basını ve basın ilanının gücünü öne çıkaracak bir yol aradık. Basın ilanlarının matbaada basılma biçiminden yola çıktık. Matbaada her hangi bir basın ilanı basılırken, biliyorsunuz dört ana renk CMYK renkler kullanılıyor. Bu renkler teker teker ilanın üzerinden geçerek ilanın orijinal renklerini oluşturuyorlar. Biz de Kırmızı Kampanyası’nda bu renkleri, ilanlar yerine, o ilanları hazırlayan kreatif direktörlerin üzerinden döktük. Kırmızı logosundaki ‘Basında en iyiler yarışıyor’ cümlesi zaten hem en iyi işler hem de o işleri yapan en iyi kreatifler anlamına geliyor. Yarışmanın varlık sebebinin de görsel bir anlatımı oldu böylece.” dedi.

Çekim detayları ile ilgili olarak da “Öncelikle bir hayli meşakkatli bir çekimdi. Boyanın bulunması uzun bir vakit aldı. Boya bulunamadığı için neredeyse bu fikirden vazgeçmek üzereydik. Hem bu dört parlak renk kodunu çok iyi veren, hem kıvamı kuvvetli, hem de cilde zarar vermeyecek, yutulduğunda dokunmayacak bir boya içeriği gerekiyordu. Produksiyon şirketi 212 ve fotoğrafçımız Emre Doğru farklı boya tipleriyle çok sayıda deneme yaptı. Uzun araştırmalar sonucu aradığımız boya Türkiye’de bulunamadığı için, muhteviyatı yurtdışında hazırlandı ve 10 gün içinde Türkiye’ye getirtildi.

Kurulan bir dörtlü akış sistemi ile boyalar gerçekten kreatif direktörlerin üzerinden akıtıldı. Bu, her seferinde doğaçlama bir akış ile farklı görüntülerin ve renk karışımlarının oluşmasına imkan tanıdı. Bizim çekim ile ilgili en beğendiğimiz konu zaten bu boyaların ilginç akış ve karışım biçimleri. Fotoğraf çekiminden sonra uzun bir retouch aşaması oldu. Art direktörümüz Kerem Şeşen dökülen boyaların yerleşimi ve dört ana rengin dengesi adına bu noktada, retoucher ile birlikte bir hayli uğraştı.

İşin güzeli, fotoğraf çekimine kreatif direktörlerin mizaçları da yansıdı. Hepsi, kendi ruhuna ve karakterine özel ayrı pozlar ve boyanın dökülüşüne ayrı tepkiler verdi. Tahminimizden çok daha eğlenceli kareler ve görüntüler ortaya çıktı. Bazısı kahkaha atıyor, bazısı çok ciddi bakıyor, bazısı komik surat yaparken, bazısı kaşları çatıyor. Ama hepsi de kendine has ve orijinal pozlar oldu.

Zorlu bir işti, boyalar döküldü, o boyalar yutuldu (!) yendi… Sonra silindi yıkandı, banyolar yapıldı… (Gerçekten prodüksiyon stüdyosunda banyo da yapmış olduk!). Biz de sonucun tam olarak ne olacağını bilmeden, sadece akıllarımızda bir görüntüyle yola çıkmıştık. Ama sonuç tahminimizden iyi oldu. Bu zorlu çekime katılımlarından dolayı tüm kreatif direktörlere tekrar ayrı ayrı teşekkür ediyoruz, Filmiyle, fotoğrafıyla hepimize güzel bir anı oldu diye düşünüyorum.” Açıklamasında bulundu.

 

12. Kırmızı Ödülleri’ne son katılım tarihi 4 Mayıs 2015. Bu yıl Kırmızı’ya 1 Mayıs 2014 – 30 Nisan 2015 tarihleri arasında ilk kez yayınlanmış işler katılıyor. İşlerinizi, 17 Mart’tan itibaren yükleyebilirsiniz.

Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri Kamera Arkası

 

KÜNYE

Reklamveren: Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri
Reklam Ajansı: TBWA\ISTANBUL
CCO: İlkay Gürpınar
Kreatif Direktör: Arkın Kahyaoğlu
Yaratıcı Ekip: Can Bilginer, Kerem Şeşen, Hüseyin Sandık, Ahmet Bülent İlterberk
Marka Ekibi: Ayşe Erdoğan, Derhan Alp, Clara Sera Altıparmak
CSO: Toygun Yılmazer
Genel Müdür Yardımcısı, Stratejik Planlama: Tuğyan Çelik
Stratejik Planlama Ekibi: Nisan Danışman, Emirhan Çelikbilek
Prodüksiyon Ekibi: Övünç Hitay, Reyhan Yılmaz, Cansu Arcan
Prodüksiyon Şirketi: 212 Production
Fotoğrafçı: Emre Doğru
Retoucher: Gökhan Altıniğne

fikironline hakkında

Fikir üreten, geliştiren, pazarlayan tasarımcılara, girişimcilere ve sanatçılara yeni fikir ve trendleri takip edebilecekleri platformları sunmayı amaç edinen bir internet girişimidir.

Related posts

Bir Cevap Yazın

*